Contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor de dezvoltare şi de modernizare a Aeroportului Internaţional Iaşi a fost semnat marţi într-un cadru festiv, de Marius Bodea, directorul General al Aeroportului Iaşi, şi Mathias Kirr, managerul Executiv al Max Boegl România, liderul asocierii care a câştigat licitaţia de proiectare şi execuţie a lucrărilor la noua pistă, au semnat documentele aferente.
Cristian Adomniţei, preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, instituţie din bugetul căreia vor fi efectuate lucrările, a declarat că semnarea contractului menţionat reprezintă cea mai bună veste din ultimele două decenii pe care au primit-o ieşenii.
„Începând din acest an, prin construcţia de la Aeroport, sper ca în oraşul nostru să renască speranţa şi încrederea că în Iaşi vom avea parte de bunăstare şi dezvoltare economică durabilă. Este cea mai importantă zi din ultimii 20 de ani pentru comunitatea noastră ieşeană. Aeroportul sper să fie motivul principal pentru care companiile străine să vină să investească la Iaşi, pentru a crea mai multe locuri de muncă şi mai multă bunăstare, iar ieşenii plecaţi peste hotare să aibă un motiv şi mai puternic să se întoarcă acasă. Aşteptăm veşti de la Autoritatea de Management a Programului Operaţional Sectorial – Transport pentru a vedea dacă şi modulul II al Aeroportului poate fi început în curând. Modulul II înseamnă noua parcare şi pistele de taxi pentru aeronavele care vor ateriza pe noua pistă. Este un proiect de 40 de milioane de euro, pe care am putea să-l finanţăm prin fonduri europene. Decizia o vom afla peste câteva săptămâni”, a declarat dl. Cristian Adomniţei.
Mathias KIRR a precizat că la acest proiect se va lucra inclusiv pe timpul nopţii, firmele urmând a lucra chiar şi în trei schimburi.
„Noi sperăm ca ordinul de începere a lucrărilor să fie dat cât mai repede. Ne vom mobiliza pentru putea începe la timp. Din acest moment pentru noi, ca şi constructori, timpul curge şi avem interes să terminăm proiectul la timp. Vom încerca să evităm penalităţile prevăzute în contract. Suntem pregătiţi cu personalul şi utilajele necesare. În primă fază va începe perioada de proiectare, iar imediat după ce proiectul va fi aprobat de forurile competente, vom începe şi lucrările de construcţie. Am vrea să începem lucrările chiar mai repede de luna septembrie. Unele lucrări se pot executa chiar înainte de proiectare sau în paralel cu aceasta, cum ar fi organizarea de şantier. Se va lucra inclusiv în trei schimburi. Luăm în calcul să se lucreze în foarte multe nopţi”, a afirmat Mathias KIRR.
Totodată, Directorul General al Aeroportului Iaşi a precizat că regiunea Moldovei va avea cea mai modernă pistă de aterizare decolare din România, aspect care va puncta decisiv în opţiunea companiilor aeriene de a deschide rute noi spre şi dinspre Iaşi.
„Astăzi se parafează cu adevărat începutul dezvoltării reale a Aeroportului Internaţional Iaşi. Este un moment important pentru întreaga comunitate. Suntem privilegiaţi să semnăm astăzi un contract de proiectare şi execuţie a primei piste flexibile din România, cu echipamente de ultimă generaţie, fapt care va conta extrem de mult pentru piaţa marilor jucătorilor, mă refer la companiile aeriene. Termenul de execuţie sper să fie devansat. Sperăm ca printr-o mobilizare importantă a companiei Max Boegl să reuşim să devansăm acest termen şi să recuperăm timpul pierdut prin hăţişul procedural al achiziţiilor publice”, a declarat Marius Bodea.
La eveniment au participat şi Maria GRAPINI, Ministrul delegat pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediu de Afaceri şi Turism, Gheorghe Nichita, Primarul Municipiului Iaşi, Marius Dangă, viceprimar al Municipiului Iaşi, Romeo Olteanu, prefectul Judeţului Iaşi, Sergiu Palihovici, şeful Oficiului Prefectural Chişinău, importanţi oameni de afaceri, consilieri judeţeni, consilieri locali, directori ai instituţiilor deconcentrate etc.
Asocierea Max Boegl România, SC Vega ’93 SRL şi SC UTI Grup SA a câştigat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru realizarea suprafeţelor de mişcare aferente unei piste noi cu lungimea de 2.400 metri în R.A. Aeroportul Iaşi, aceasta fiind şi ofertantul cu cel mai mare punctaj obţinut. Oferta asocierii amintite a obţinut 95 de puncte din maximul de 100 posibile. Valoarea ofertei financiare depuse a fost de 139.128.551,47 de lei, fără TVA. Termenul de finalizare este de 25 de luni de la data semnării contractului, în acest termen fiind inclusă şi proiectarea.
Contractul prevede proiectarea şi execuţia lucrărilor în vederea realizării suprafeţelor de mişcare aeroportuare aferente unei piste noi cu lungimea de 2.400 de metri. Concret, lucrările vor include realizarea pistei de decolare – aterizare, căii de rulare, extinderii platformei şi a drumului perimetral, instalaţiei de balizaj, canalizării pentru ape pluviale, precum şi a serviciilor de proiectare pentru toate cele menţionate anterior.