Preşedintele organizaţiei municipale a PDL, deputatul Petru Movilă, reaminteşte că USL nu va avea niciodată capacitatea de a înţelege importanţa unui astfel de proiect, precum este cel al autostrăzii Iaşi – Tg Mureş, nici acum şi nici în următorii ani.
”Nu avem de ce să ascultăm promisiunile deşarte ale miniştrilor USL şi declaraţiile lor contradictorii, doar de imagine care nu fac altceva decât să bulverseze ieşenii. Când vor avea ceva concret pentru români, atunci va fi momentul să deschidă gura. Avem un proiect de autostradă, Iaşi – Tg. Mureş, doi miniştri şi un prim-ministru care nu se pot decide ce anume este de făcut în acest caz, mai ales după ce, în timpul campaniei electorale au promis câte-n lună şi-n stele. Deşi recunosc că nu mă aşteptam ca proiectul acestei autostrăzi să prindă contur imediat după ce USL a ajuns la guvernare, pot spune că nu mă aşteptam nici că fiecare ministru să aibă propria lui variantă de autostradă, deşi există nişte studii de prefezabilitate şi de fezabilitate care nu se schimbă peste noapte.
Totuşi, ministrul Şova, ministrul Fenechiu şi prim-ministrul Ponta îşi pasează acest proiect de maximă importanţă unul celuilalt, şi aşteaptă să vadă care este impactul deciziilor lor”, a spus deputatul Movilă.
El spune că autostrada Iaşi – Tg. Mureş a fost în subordinea ministrului Şova care a declarat că nu este fanul acestui proiect. Drept urmare, a fost trecută în sobordinea ministrului Rdelu Fenechiu, care este cel mai mare fan al acestui proiect.
”Constatăm şi faptul că, în funcţie de preferinţele miniştrilor, sumele necesare investiţiei se schimbă la fel de uşor cum se trece o autostradă de la un minister la altul. Într-un răspuns oficial la o interpelare adresată de către mine ministrului delegat pentru proiectele de infrastructură şi investiţii străine, în care ceream lămuriri legate de acest subiect, ministrul Şova a declarat solemn, cu mâna pe inimă, că autostrada Iaşi – Tg. Mureş costă în jur de 6 miliarde de euro fără TVA. Însă, în tranziţia de la Ministerul Marilor Proiecte la Ministerul Transporturilor, am aflat din conferinţele de presă ţinute de Relu Fenechiu că autostrada lui costă doar 4 miliarde de Euro şi pe deasupra are şi kilometri mai mulţi, în condiţiile în care acesta a considerat că trebuie extinsă până la Câmpia Turzii”, mai spune Petru Movilă.
În timp ce un astfel de proiect este pasat de la un minister la altul, ca o minge fierbinte între PNL şi PSD, fără nici o urmă de finalitate clară şi doar cu declaraţii făcute cu patos, guvernanţii uită că s-au alocat peste 12 milioane lei pentru studiile necesare acestui proiect, studii care în viitorul apropiat nu vor mai reflecta realitatea.
Movilă este de părere că banii investiţi până acum se vor duce pe apa sâmbetei, fără nici un folos pentru că zilele acestea unul dintre cei doi miniştri a explicat faptul că pe undeva prin aceste studii s-au făcut nişte erori, în condiţiile în care s-a ajuns la o estimare iniţială de aproape 9 miliarde de euro.
”Prin urmare, studiile trebuie refăcute. Însă, nici o clipă, ministrul Şova nu a menţionat, sau nu a avut în vedere, faptul că Ministerul de Finanţe i-a transmis că nu are bugetaţi bani nici măcar pentru finalizarea documentaţiei actuale, darămite pentru refacerea tuturor studiilor. Consider că dacă acest proiect era asumat de USL, tratat cu responsabilitate şi nu cu superficialitate şi ignoranţă, poate, astăzi, eram în stare să avansăm măcar cifre concrete şi un proiect fundamentat cu care ne puteam prezenta în faţa Uniunii Europene pentru a atrage fondurile necesare demarării acestei investiţii.
În schimb, suntem trataţi cu o doză de indolenţă şi iresponsabilitate crasă din partea membrilor USL, care nu au fost în stare nici până acum să îşi împartă proiectele, ministerele şi responsabilităţile”, a mai spus Petru Movilă.