Campania „Români pentru o lume” a ajuns la cea treia etapă, şi ultima, respectv concursul „Tribut Valorilor Culturale Româneşti” ce promovează valorile naţionale şi încurajează tânăra generaţie în a-şi urma visul, indiferent de segmentul cultural în care activează. Concursul se desfăşoară online pe website-ul campaniei www.romanipentruolume.ro şi pe pagina de Facebook „Români pentru o lume” şi oferă tinerilor români, orientaţi către cultură, oportunităţi prin care aceştia pot fi descoperiţi, pot înregistra debut artustic, pot fi promovaţi, pot performa şi pot primi burse care să le asigure progresul necesar în a deveni viitorii reprezentanţi ai culturii româneşti.
Printre tinerii admişi în finala acestei competiţii sunt şi ieşeni. Astfel, la categoria VIOARĂ a fost selectată Mălina Ciobanu, 15 ani, elevă a Colegiului Naţional de Artă „Octav Bancilă”; la categoria PICTURĂ sunt şi trei studente din Iaşi : Carmen Ciobanu: 22 de ani, studentă la Facultatea de Arte Decorative şi Design – Master anul l, la secţia Grafică Publicitară, Universitatea de Arte ,,George Enescu”; Ioana Palamar, 24 de ani ani, absolventă a secţiei de Pictură a Facultăţii de Arte Vizuale şi Design şi de Masterat, Universitatea de Arte „George Enescu”; Roxana Elena Ichim, 19 ani, studentă la Facultatea de Filosofie și Științe Social-Politice, specializarea Științe Politice, Universitatea Al. Ioan Cuza.
„Tribut Valorilor Culturale Româneşti” este menit să umple golul reprezentat de lipsa unor astfel de iniţiative tocmai pentru a oferi mai mult decât o şansă acestor tineri cât şi viitorului cultural al României. Acest demers este susţinut de fundaţia „Sergiu Celibidache”.
Anunţarea câştigătorilor va avea loc pe 27 noiembrie 2013.
Premiile constau în oferirea de suport educaţional (burse, şcoli de vară, Masterclass-uri, cursuri de specializare, în România sau în străinătate), acordat în funcţie de vârsta şi nivelul educaţional al fiecărui câş?gător în parte. Vor exista două categorii de premii: Premii Subcategorii (se va desemna câte un câş?gător pentru fiecare subcategorie în parte, luându-se în calcul cea mai mare notă obţinută în urma jurizării) şi Premiul Publicului (va exista un singur câş?gător pentru întreg concursul, desemnat de către public, prin acumularea celui mai mare număr de voturi, date sub formă de Like-uri, înregistrate pe pagina de Facebook a campaniei „Români pentru o lume”).Regulamentul concursului, dar şi alte detalii despre desfăşurarea lui, sunt disponibile pe www.romanipentruolume.ro şi pe pagina oficială de Facebook a campaniei hcp://www.facebook.com/RomaniPentruOLume