Municipalitatea ieşeană va încheia un acord cadru pe o perioadă de 4 ani cu o firmă de curierat de stat sau particulară, pentru expedierea corespondenţei de la Primărie către beneficiari. Suma ce va fi cheltuită este 1,86 milioane de lei anual. În această perioadă va fi organizată procedura de selecţie a ofertelor, iar acordul se va semnat cu firma câştigătoare.
Reprezentanţii Primăriei spun că factura s-a încărcat din cauza faptului că municipalitatea este obligată de lege să trimită somaţii celor care nu şi-au asigurat locuinţele. “Numai corespondenţa pe acest segment ne costă 100 de mii de lei”, a completat Vasile Tiron, şeful Centrului de Informaţii pentru Cetăţeni din cadrul Primăriei Iaşi.
Acesta a adăugat în continuare că din cauza sumei mari şi a procedurii de licitaţie de lungă durată, “nu ne permitem să facem o licitaţie în fiecare an. Ordonanţa 34 privind achiziţiile permite acest lucru, mai ales că este vorba despre două instituţii ale statului, dacă vorbim şi de Poştă, pentru un serviciu de expediere corespondenţă între Primăriei şi contribuabili. Până anul acesta am avut contracte cu Poşta Română, care se reziliau la momentul în care una dintre părţi era nemulţumită, de regulă cu o lună înainte, dar acum facem această procedură pentru că Poşta nu mai deţine monopol. Credem însă că vom merge tot cu Poşta, pentru că firmele de curierat nu au servicii complete şi s-ar ajunge tot la o subînchiriere a contractului către Poştă”. Anual au fost cheltuiţi în medie aproximativ 700.000 de lei din bani publici, pentru acest serviciu, gestionat până acum de Poşta Română.