Joi 09 Mai 2024, Actualizat 12:00 am

 

A fost prezentat primul tramvai second hand modernizat din Iaşi

Reprezentanţii RATP şi ai Primăriei au prezentat primul tramvai modernizat care urmează să circule pe străzile oraşului. La eveniment au fost prezenţi prefectul Romeo Olteanu, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Victorel Lupu şi reprezentanţi ai firmei Electroputere VFU Paşcani, fosta Remar Paşcani, care s-a ocupat de modernizarea tramvaiului GT 4, acum GT4M.

După doi ani de la demararea poiectului, proiectanţii şi inginerii de la Electroputere VFU Paşcani au prezentat ieşenilor varianta GT4M, varianta reproiectată şi recondiţionată care aduce cu tramvaiele din statele europene. Vagonul modernizat a fost produs în 1962 în Stuttgart (Germania), unde a funcţionat timp de 35 de ani, iar la pe liniile din Iaşi circulă din 1997. După o serie de teste pe mai multe rute din Iaşi, noul tramvai ar putea să fi introdus în trafic în următoarele zile.

Din vechiul tramvai a rămas doar saşiul, restul fiind modificat începând de la scaune, echipamente, tablă, ventilaţie. Au fost introduse elemente suplimentare de siguranţă atât pe interior, privind poziţionarea călătorilor, cât şi pentru exterior privind informaţiile despre trafic. S-au mai instalat camere de luat vederi. De asemenea, noul vagon are frână de serviciu electrodinamică, frână cu patina în şină, frână de staţionare cu acţionare electro hidraulică. În ceea ce priveşte sistemele îmbarcate, vagonul prezentat are sonorizare, informare pasageri acustică şi vizuală, supraveghere video, climatizare cabină vatman şi saloane tramvai, control, comandă, diagnoză funcţii tren

Un astfel de vagon, care poate costa între 350.000 de euro şi 500.000 de euro, consumă cu 40% mai puţină energie electrică. Achiziţionarea pieselor, instalaţiilor şi echipamentelor de schimb costă cu 60% mai puţin deoarece sunt fabricate de diferite societăţi din ţară.

Gruia Stoica, acţionarul majoritar al Electroputere VFU Paşcani, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că fostul Remar Paşcani deşi are experienţă în modernizarea trenurilor, şi cei de la Timişoara şi Craiova şi-au arătat interesul pentru modernizarea vagoanelor de tramvai.

Putem moderniza orice tip de tramvai cu podea mică. Dacă ar fi să înlocuim parcul de la Iaşi, ceea ce înseamnă peste 100 de tramvaie, putem onora comanda în maxim 2 ani”, a spus Gruia Stoica. 

http://iasinews.ro/wp-content/upload

Lăsați un comentariu

*