Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi organizează, pe 30 martie, faza judeţeană a Concursului Naţional de dans modern şi tradiţional „Împreună pentru viitor”. Acţiunea face parte din Strategia Naţională de Acţiune Comunitară (S.N.A.C.) şi are loc la Colegiul Naţional de Artă „Octav Băncilă” începând cu ora 10,00.
Concursul este iniţiat de Ministerul Educaţiei Naţionale şi se adresează unităţilor de învăţământ care desfăşoară activităţi în cadrul Strategiei Naţionale de Acţiune Comunitară. În concurs s-au înscris 7 formaţii de dans din 13 şcoli ieşene – atât elevi voluntari din şcolile de masă cât şi elevi cu dizabilităţi din şcolile speciale – totalizând peste 100 de participanţi care concurează în cadrul secţiunilor de dans modern şi dans tradiţional.
La secţiunea dans tradiţional vor evolua formaţiile: Trinity – parteneriat între Liceul Tehnologic Special „Trinitas” Tg. Frumos şi Liceul Teoretic „Ion Neculce” Tg. Frumos, formaţia Busuiocul – parteneriat între Şcoala Gimnazială Specială Paşcani şi Liceul Tehnologic Valea Seacă – structura Conţeşti, formaţia Prichindeii dansatori de la Şcoala Gimnazială Pârcovaci, oraş Hârlău, formaţia Dual Ritm – parteneriat între Liceul Tehnologic Special „Vasile Pavelcu” Iaşi şi Liceul Tehnologic Nicolina Iaşi, Strop de cântec moldovenesc – parteneriat între Colegiul Tehnic „Ion Holban” Iaşi şi
Liceul Teoretic „Al. I. Cuza” Iaşi.
La secţiunea dans modern vor evolua formaţiile: Dance Star – parteneriat între Şcoala Gimnazială Specială „Constantin Păunescu” Iaşi şi Şcoala Gimnazială „Ştefan Bârsănescu” Iaşi, Dual Ritm – parteneriat între Liceul Tehnologic Special „Vasile Pavelcu” Iaşi şi Liceul Tehnologic Nicolina Iaşi, Iris – parteneriat între Şcoala Gimnazială Specială Paşcani şi Liceul Teoretic „Miron Costin” Paşcani, Sonic – parteneriat între Liceul Special „Moldova” Tg. Frumos şi Liceul Teoretic „Ion Neculce”Tg. Frumos.
Acţiunile comunitare din cadrul S.N.A.C. oferă oportunităţi şi şanse egale de afirmare tuturor copiilor – cu dizabilităţi, care provin din medii sociale defavorizate sau din şcoli de masă.