În perioada 2-6 aprilie 2013 se desfășoară la Iaşi, sub egida Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi, etapa naţională a Olimpiadei de limbă, comunicare și literatură română pentru elevii din clasele a V-a – a VIII-a, important eveniment educaţional, menit să stimuleze şi să promoveze valorile autentice ale învăţământului preuniversitar românesc.
La această manifestare participă 350 de elevi şi profesori din toate judeţele ţării, programul oferit fiind unul consistent. Astfel latura competiţională va fi completată cu evenimente culturale şi educative, care surprind pulsaţia vieţii spirituale a Iaşului: 2 aprilie: ora 15.00 – Deschiderea festivă a olimpiadei (Aula “Mihai Eminescu” a Universităţii “Al. I. Cuza” Iaşi); 16.30-19.00 – Primăvară ieşeană: muguri, nostalgii, aspiraţii (incursiune în spaţiul cultural al Iaşului: Casa Memorială „Mihail Sadoveanu”, Parcul Copou, Teiul lui Mihai Eminescu, Sala Pașilor Pierduți – Universitatea „Al. I. Cuza” Iași, Muzeul Literaturii Române Iași – Casa Pogor, Bojdeuca Ion Creangă, Muzeul Unirii, Mănăstirea Golia, Biserica Trei Ierarhi, Palatul Culturii); 3-4 aprilie: desfăşurarea probelor, la Colegiul “Costache Negruzzi” Iaşi; 4 aprilie: ora 15.30:Atelier de scriere creativă, cu participarea scriitorului Dan Lungu, director al Muzeului Literaturii Române Iaşi; ora 18.00 – Musical Sunetul muzicii, de Richard Rodgers (dirijor: Mircea Holiartoc; regia: Mihaela Bogdan) – Sala Mare a Teatrului Naţional Iaşi;5 aprilie: Festivitatea de premiere (amfiteatrul Colegiului “Costache Negruzzi” Iaşi). De asemenea, ca element inovativ, de spargere a unor tipare consacrate prin tradiţie, organizatorii ediţiei din acest an îşi propun implicarea elevilor şi a profesorilor participanţi în activităţile specifice ale Proiectului Art’s Week, iniţiat de Colegiul „Costache Negruzzi” Iaşi: concurs de eseuri on-line, cerc de artă fotografică, atelier de jurnalism etc.
Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi consideră că asumarea acestei manifestări este expresia recunoaşterii în plan naţional a competenţelor ştiinţifice, manageriale şi organizatorice ale instituţiei, precum şi o oportunitate de valorizare şi de promovare a experienţelor pozitive acumulate, în timp, în domeniul susţinerii performanţei şcolare şi a excelenţei în educaţie.