Şi reprezentanţii Căilor Ferate Române au oferit astăzi primele explicaţii. Ei au menţionat, într-un comunicat de presă, că au solicitat primăriei Miroslava, pe raza căreia se află trecerea la nivel cu calea ferată de la Uricani – locul producerii tragediei de ieri după-amiază – să desfiinţeze trecerea respectivă. “O dată cu deschiderea şoselei de centură a Municipiului Iaşi şi a pasajului superior de la Km 67+750, la intersecţie cu calea ferată Iaşi – Leţcani, Sucursala CREIR Iaşi a solicitat Primăriei Miroslava, la sfârşitul anului 2011, desfiinţarea acestei treceri la nivel. Reprezentaţii locali au respins propunerea Sucursalei CREIR Iaşi, menţionând că acest pasaj asigură accesul la proprietăţile private ale locuitorilor din satul Uricani, terenurile fiind amplasate după calea ferată.”
11 persoane, printre care un copil de aproape 4 ani, au murit ieri după-amiază, după ce autovehiculul în care se aflau a fost lovit în plin de un tren care aparţine operatorului privat Regiotrans. În urma impactului maşină a fost târâtă aproape jumătate de kilometru, iar circulaţia feroviară a fost închisă trei ore.
Ultimul accident rutier produs la această trecere la nivel a fost înregistrat în luna martie 2012. Trei persoane au murit atunci.
CNCF CFR SA mai menţionează în comunicatul de presă că, în general, “lovirile la trecerile la nivel cu calea ferată, conform statisticilor realizate, se produc din cauza nerespectării de către conducătorii auto a indicatoarelor rutiere şi din cauza neasigurării acestora la trecerile la nivel.”