În primele 5 luni ale anului 2013 la Serviciul de evidenţă a persoanelor Iaşi au fost înregistrate 32.049 de cereri de eliberare a unui nou act de identitate, din care 28.708 pentru cărţi de identitate, 1.079 cărţi de identitate provizorii şi 2.262 vize de reşedinţă. În perioada similară a anului trecut au fost înregistrate 31.056.
Principalele motive pentru care cetăţenii au solicitat un nou act de identitate au fost: expirarea termenului de valabilitate – 14333, schimbarea domiciliului – 3.736, pierderea, deteriorarea, furtul – 3.885, eliberarea primei cărţi de identitate – 1.814.
”Conform legislaţiei pe linie de evidenţă a persoanelor cererea de eliberare a unui nou act de identitate se poate face cu 180 de zile înainte de data expirării. Astfel facem un apel către cetăţeni să verifice perioada de valabilitate a actului de identitate şi să solicite din timp preschimbarea acestuia. Actele necesare precum şi programul de lucru se gasesc pe siteul www.dlep-iasi.ro”, a spus Marius Bodoga, şeful Direcţiei de Evidenţa Populaţiei Iaşi.
Cei 25 de salariaţi ai Serviciului de evidenţă a persoanelor Iaşi deservesc 500.000 de locuitori, din municipiul Iaşi şi cele 26 de comune arondate: Leţcani, Ţigănaşi, Andrieşeni, Miroslava, Tomeşti, Aroneanu, Mogoşeşti, Trifeşti, Bârnova, Movileni, Ţuţora, Bivolari, Popricani, Ungheni, Ciurea, Probota, Valea Lupului, Golăeşti, Roşcani, Victoria, Holboca, Rediu, Vlădeni, Horleşti, Schitu-Duca, Voineşti.
La cererea persoanelor/instituţiilor abilitate s-au întreprins 6.106 verificări în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor.
Au fost efectuate 45 de acţiuni cu staţia mobilă în comunele arondate, maternităţi, spitale, instituţii de ocrotire şi persoane nedeplasabile ocazie cu care au fost puse în legalitate 1815 de persoane.
Termenul de eliberare a actului de identitate este de maxim 5 zile lucrătoare dacă nu sunt necesare verificări suplimentare la dosar.