În perioada aprilie – septembrie 2014 se derulează la nivel național campania „INFRACTORII TE POT CUNOAŞTE MAI BINE DECÂT CREZI” care are drept scop informarea populaţiei cu privire la modalităţile de prevenire a furturilor şi tâlhăriilor. Campania este inițiată de Inspectoratul General al Poliției Române, prin Institutul pentru Cercetarea și Prevenirea Criminalității în parteneriat cu Groupama Asigurări S.A.
La nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Iaşi implementarea campaniei este realizată de către Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalității şi Serviciul Ordine Publică, prin agenții de ordine publică și de proximitate.
Activităţile circumscrise acestei iniţiative vizează transmiterea de recomandări cu caracter preventiv prin distribuirea unor materiale informativ-preventive, precum şi stabilirea unor întâlniri ale poliţiştilor cu beneficiarii acestui proiect.
Astfel, pentru promovarea mesajelor campaniei, au fost distribuite flyere cu recomandări preventive şi afişe, ce au fost expuse la avizierele blocurilor, la sediile unităţilor de poliţie, la intrările în centrele comerciale şi în alte locuri publice.
Totodată, pentru promovarea mesajelor preventive a fost contruit un microsite web al campaniei ce poate fi accesat la adresa prevenire.groupama.ro care conține informații și recomandări cu caracter preventiv, dar care are și o componentă interactivă pentru atragerea publicului.
Totodată, în vederea diseminării mesajelor destinate prevenirii tâlhăriilor, furturilor din locuinţe şi a furturilor de şi din auto sunt organizate periodic întâlniri cu grupuri ţintă: asociaţii de proprietari, asociaţii profesionale, angajaţi ai unor instituţii sau societăţi comerciale.
Dintre ultimele activități de informare a cetățenilor prezentăm pe cele desfășurate în cursul săptămânii trecute în Parcul Copou și Parcul Expoziției din municipiul Iași, unde polițiștii de prevenire au discutat cu cei prezenți în aceste zone despre principalele cauze care favorizează comiterea furturilor și tâlhăriilor.
Acțiunile de acest gen vor continua până la finalul campaniei pentru ca mesajele preventive să fie receționate de cât mai mulți ieșeni.
Sursa: Comunicat de presă