Lucrările la pasajul subteran de la Fundaţie înaintează în ritm de melc încă din vara acestui an. Muncitorii şi-au primit salariile cu ţârâita, n-au mai încasat bonuri de masă de câteva luni şi au ameninţat chiar cu greva, la un moment dat. În plus, materiile prime şi consumabilele necesare şantierului sunt din ce în ce mai puţine, iar lucrările au stagnat zile la rând.
În aceste condiţii, inevitabilul s-a produs zilele trecute, când oficialii firmei de construcţii care lucrează la pasaj, SCCF Iaşi, au transmis că nu pot termina şantierul nici la ultimul termen convenit împreună cu responsabilii de la Primăria Iaşi: 16 decembrie. Mai mult, au estimat că cel mai probabil vor preda lucrarea abia după ce trece iarna, în aprilie 2014.
În faţa acestor afirmaţii, şefii Primăriei Iaşi au declarat că aşteaptă să ajungă la data de 16 decembrie, pentru a vedea ce măsuri vor lua. După 16 decembrie, ar urma să aplice penalizări de 0,1% din valoarea contractului (53 de milioane de lei, majoritatea din fonduri europene) pentru fiecare zi de întârziere. Şefii Primăriei Iaşi iau totuşi în calcul să nu pedepsească constructorul, ci să încheie un act adiţional la contractul iniţial, cu un nou termen de finalizare, fapt care n-ar mai presupune aplicarea de penalizări.
„Eram consilier local mandatul trecut, iar la lucrările din Tătăraşi vorbeam despre penalităţi: 3 la sută în prima lună, 5 în a doua, trebuie penalităţi serioase. Într-o şedinţă de consiliu, i-am cerut lui Mihai Chirica să aducă factura de penalităţi. «Să văd ca i-ai ars». Evident, nu era nici o factură tăiată. Toţi constructorii, fac, nu fac treabă, vin încoace, la Iaşi”, a spus Sorin Ionescu, fost consilier local. Peste toate, primarul Iaşiului a făcut o declaraţie din care reiese că societatea este într-o situaţie financiară dezastruoasă.
Problemele au început la şantier încă din septembrie 2012, după ce firma care a câştigat licitaţia, SCCF Grup Colas, şi-a vândut acţiunile către Societatea de Construcţii în Transporturi Bucureşti, fapt care a generat şi primele întârzieri ale lucrărilor.
Pasajul rutier are o lungime de 286 de metri, o lăţime de 10 metri şi o înălţime de 5 metri şi face legătură între bulevardele Păcurari şi Independenţei. Iniţial, lucrările ar fi trebuit finalizate în august 2012.
sursa: adevarul.ro
Citeste mai mult: adev.ro/mwmd3f