În trimestrul I 2013 la Serviciul de evidenţă a persoanelor Iaşi au fost înregistrate 19.345 de cereri pentru eliberarea unui nou act de identitate sau stabilirea reşedinţei. Dintre acestea 17.251 au fost pentru cărţi de identitate, 667 pentru cărţi de identitate provizorii şi 1.427 pentru vize de reşedinţă-faţă de 19.083 în trimestrul I 2012.
Principalele motive pentru care cetăţenii au solicitat un nou act de identitate au fost: expirarea perioadei de valabilitate-8.675, schimbarea domiciliului-2.387, pierdere-1.224, eliberarea primului act-1.081.
La solicitarea terţilor au fost efectuate 3.375 de verificări în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor.
În primul trimestru în cadrul campaniei „Prioritate la identitate!” lucrătorii de la evidenţa populaţiei s-au deplasat în comunele arondate prilej cu care au fost preluate peste 1000 de cereri. Acţiunea va fi finalizată la sfârşitul lunii aprilie dată până la care vom fi prezenţi în comunele Schitu Duca şi Bârnova-11.04, Ciurea şi Mogoşeşti-18.04, Voineşti şi Horleşti-25.04, Valea Lupului şi Miroslava-26.04.
Pe de altă parte staţia mobilă s-a deplasat în maternităţi, spitale, instituţii de ocrotire şi persoane nedeplasabile ocazie cu care au fost puse în legalitate 124 persoane.
Termenul de eliberare a actului de identitate este de 5 zile dacă nu sunt necesare verificări suplimentare la dosar.
Cei 26 de lucrători ai Serviciului de Evidenţă a Persoanelor Iaşi deservesc locuitorii municipiului Iaşi şi a 26 de comune arondate, o populaţie totală de aproximativ 496.000 de persoane.